--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  


Stallrapport !
skapat av  Alexander Torgny  (81.227.202.60) 2010-08-06 08:55:01 (579,55)

En rolig och lättjobbad tid med hästarna och det är min klara målsättning att bosätta mig i ett land som inte har minusgrader. Detta sker inom 5 år

Nå´n som vill haka på ?

Stallet mår som jag prima och Ni som följt de starter Curiosity har gjort har sett att hon vunnit och varit trea på slutet. I senaste loppet så grämer det mig storligen att jag inte täpper till mot Kern varvet kvar då vet i sjutton hur det gått !
Jag har tagit bort ca 200 gram från framfötterna då jag nu upplevt att hon varit mogen för detta. Vikten var av stor vikt tidigare kan man säga !
Hon blev mkt rappare i framsteget och det flyter trots viktminkningen nu alldeles förträffligt. Vi har ett löp på Valla den 1:a september i storsikte men kommer att köra ett lopp till emellan på Mantorp. Det blir en liten test och jag kommer ta bort 100 gr. från bak och lika mkt fram. Målsättningen är såklart att få henne ännu snabbare. Jag rekommenderar INTE spel då jag alltså kör ett snällt upplägg med tanke på Valla 14 dgr senare.

Super Arnie går bara motion här hemma och åker in var 14 dag till valla. Känns fin. Hon har en lite jobbig sak på Valla att hon ryggar för de skuggor som blir i sista sväng och galoppar där. Det blev bättre när jag var där igår mot förra gången och det går säkert över. Jag gör inga utrustningsändringar än utan kör bara mkt där i bak och rätvarv så att hon skall fatta. Trots sin storlek och snabbhet är hon ju bara en liten plutt !

Love you tömkörs ett par ggr i veckan och sköter sig tycker jag. Sätts i vagn nästa månad.

Persikan mår alldeles prima. Är nu när Idyllen är utlånad och islänningen går i annan hage boss !

På Återhörande




      Svar: Stallrapport !  -  Marabou River   2010-08-07 13:42:16 (Läst 176 gånger, 26 svar)
           Vi håller på och budar på ett ställe i Italien  -  Alexander Torgny   2010-08-07 14:56:44 (Läst 156 gånger, 5 svar)
           Rättelse  -  Marabou River   2010-08-07 13:43:32 (Läst 173 gånger, 10 svar)
      Svar: Stallrapport !  -  Smygaren   2010-08-06 21:37:08 (Läst 172 gånger, 4 svar)


Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-04-19 ©
cissan@e-Travet.nu