--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  


Ingen elitloppskänsla utan Tarzan
skapat av  Mr Mike  ( inloggad ) 2013-05-19 14:18:21 (407,35)

Många tycker det var fel att Friction tog (många vill säkert se att det står fick men jag anser att han tog) en plats i elitloppet.
Se bara på det gedigna fotoarkiv de har på sin sida så förstår man att de satsade allt för att få med en häst i elitloppet. Härliga bilder.

Svårt däremot att säga vilken häst som är minst värd sin plats i elitloppet. Möjligtvis skulle jag välja Raja Mirchi på galopperna på slutet. I ett storlopp vill jag absolut inte se några galopper. Travsäkra hästar i knallform framför något mer osäkra men istället mer grundkapabla är min personliga åsikt.
Då Raja Mirchi har hög procent galopper särskilt på slutet så känns den tveksam.
Många vill gärna även att underhorses (motsv. underdogs) ska få chansen att kanske göra sitt livs lopp en varm söndag framför en fullsatt arena sista helgen i maj.
Harry Haythrow hade varit ett kul inslag (som med en maxprestation kanske kunnat bli 3:a à la Classic Grand Cru förra året) men jag förstår även Fyrand som säkert menar på att Raja har en realistisk chans att vinna loppet i normal författning.
Ska som vanligt bli enormt spännande att se detta lopp och i årets upplaga är det flera hästar som är kapabla att gå riktigt snabbt över ett upplopp. Ingen hemlighet att jag föredrar vinnare ifrån kön än ifrån spets då deras prestationer i allmänhet känns svettigare.
En (lång) vecka kvar till att loppet ska köras men bara några timmar kvar till lottningen och det är där nästan allting egentligen kan avgöras.

Länk: Elitloppet 1952-2012



      Svar: Ingen elitloppskänsla utan Tarzan  -  cissan   2013-05-19 20:21:16 (Läst 388 gånger, 24 svar)


Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-04-25 ©
cissan@e-Travet.nu