--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  


Min syn på travsporten
skapat av  Holmis  ( inloggad ) 2013-06-03 13:39:24 (417,34)

Först å främst måste det delas ut ros till alla tränare små som stora. Att dem går upp varje morgon i ottan å tränar.. Reser å somnar sent visar hur mycket dem älskar sina djur å sporten att tävla. Alla hästskötare måste berömmas och att man använder sig av catchdrivers är en helt naturlig utveckling anser jag.

Att öppna på 1.05 i 3-500 meter kan jämföras att gå på tivoli å åka den värsta attraktionen utan bälte. En gång när det var familjedag på Valla så fick jag upplevelsen att sitta bakom en travhäst i bakarv.. Vad kan det gått i för tempo.. Jo högst 1.40 å stänket från gruset mot ansiktet var rent livsfarligt tänkte jag då,naturligtvis så hade jag en tränare som höll i tömmarna men wow vilken känsla det gav mig.

Travsporten kommer aldrig att kunna jämföras med andra sporter.. Att lira Harry Boy är ungefär som att spela samma rad i tio veckor på stryktipset. Stig H Johansson vann aldrig bragdguldet el Jerringpriset trots han i våra travälskande ögon var outstanding.. Nej man ska komma 2a har jag förstått.. Typ i London OS 2012 när en Trihatlon torskade på mållinjen eller när R-G Bengtsson lyckades komma 2a å vann folkets röster.. Fasiken Stickan du borde ha kommit 2a lite oftare.

Alla individer som har med trav att göra.. Spelare hästägare travjournalister å åvan nämnda vill jag dela ut mitt högsta pris till.. Var inte ledsna när ni spricker eller torskar på målfoto för i min värld är det som allra bäst när man kommer 2a!

Holmis



Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-04-25 ©
cissan@e-Travet.nu