--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  


Minnernas Internet del 3
skapat av  Holmis  ( inloggad ) 2013-10-16 11:05:31 (371,107)

Pelle Pettersson

Alltid då jag tänker på PP så inser jag vilken underlig människa jag var då jag drack alkohol.

Det fanns människor och skribenter i min travhistoria som envisades med att det var jag som spökskrev som PP. Så intelligent är jag inte,men det roade mig en del så jag uppträdde som PP med Emma i släptåg då jag besökte den mycket generöse skribenten Ferzen som även han kommer få sitt inlägg i dessa hyllningar jag nu skriver.

När Pelle Pettersson äntrade internetscenen så blev han genast ett hett villebråd,det var självklart att detta var Anders “Dajmen” Jonason från stalltipset som skrev under annan synonym,men jag själv var den första som gav Pelle en ärlig chans och när jag träffade honom på Valla under Kriteriekvalen 99? Så var han precis så som han uppfattades av mig på nätet.

Karismatisk Ciggarrökande Storspelare

Att säga att PP blev en vän för mig stämmer bra och alla som fick hans vykort från resor runtom i världen var sannerligen uppskattat iaf för mig!

Jag skapade privatspanaren “Jack” under denna tiden för att avslöja PPs identitet. Men detta var bara en grej som jag roade mig med och att påstå att Jack kom Pelle P på spåret är bara falsk kuriosa.

Jag minns Pelle Petterssons reseskildringar mycket väl,av dessa har jag även själv blivit inspererad att skriva egna sådana genom åren.

I detta inlägg som beskriver just en reseskildring av Pelle,tycker jag att ni ska luta er tillbaka i datorstolen å följa med på denna mycket roande och välskrivna resa!

Då jag är dålig på länkar så kommer hans inlägg direkt under detta skrivna minne!

Holmis



      Upplevelser i Chicago  -  Holmis   2013-10-16 11:07:19 (Läst 369 gånger, 86 svar)
           Upplevelser i Chicago  -  Excellent X   2013-10-20 18:34:50 (Läst 393 gånger, 70 svar)
                Upplevelser i Chicago  -  Pelle Pettersson   2013-10-21 21:40:32 (Läst 363 gånger, 59 svar)


Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-04-25 ©
cissan@e-Travet.nu