--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  


Extra V75 - nägra skrälltankar
skapat av  inf (81.234.111.121) 2013-11-03 14:01:35 (369,31)

Satt och kollade strecklistorna och blev sugen att slänga in en lite V7a idag då jag tycker mig hittat ett gäng potentiella skrällar. Och just denna Breeders omgång brukar ju generera smällar då en lååång säsong går mot sitt slut.

Avd 1
Fascination är ruskigt bra då hon är bra, tycker dock att hon är lite ojämn. Idag tror jag dessutom att det kan bli lite körning och det känns tveksamt om hon ens kommer till ledningen. Kajan och Jeepster är båda i lysande form och släpper väl knappast någon ledning?
System Performance har haft en kass säsong men kan kanske revanschera sig lite så här på slutet av säsongen, 12%
Blended Scotch, Stoschampionatsvinnaren, har visserligen inte något drömläge men hallå!! 13%

Avd 2
Har Båth hittat rätt i balansen på kapable Rolex?, 14%

Avd 3
Här kan det bli körning. Har personligen svårt att se Aikio som en vinnare i en Breeders final. Och Bergharns djur är minst sagt ojämna och personligen så tycker jag att stallet har svårt att infria då dom är favorit. Untersteiners är bra men blir det verkligen någon ledning här?
Backfire löpte i det närmaste dött mot Untersteiners senast från ett sämre utgångsläge och skall tydligen kännas förbättrad, 15%
Dagens riktiga stänkare hittar jag dock här i form av Mellby Briolett. Näst senast tvåa i Oaks finalen. Vinnare av E3 finalen i somras över 2140 från spår 11, barfota runt om den gången, barfota runt om anmält idag. 6% !!!!!!!!

Avd 4
Ser att Särpefanten är favorit. Har vunnit ett lopp i år och inget förra året och kusken är okänd för mig. Stallkamraten Horgen Tore vinner oftare och har en riktigt bra kusk. 44% vs 13%
Raggmunken är ett fint kallblod men vinner inte ihjäl sig i tuffare gäng och kusken brukar kunna klydda till det.
Nä, här kommer min chansspik för dagen i form av Rino Dox som är i ett lysande slag. Noterar att det saknas g i senaste starten för galopperade strax efter starten gjorde han. Gick ett mycket bra lopp efter det. Gången före var han varit riktigt bra då han slog Hallsta Lotus, Faksen Jr med flera. Tredjehandare på 26% idag

Avd 5
Klurigt lopp men både Henrik Svenssons stall har form och Kajan är i form och Todays Butterfly är på G, 9%

Avd 6
Här kan det bli körning och rensaren måste vara Thai Broadway. Fick en tråkigt lopp senast, gången före tvåa i finalen av Europaderbyt en halv längd efter Mosaique Face på 10.9/2140. Starten före det vann han uttagningsloppet till Europaderbyt där han bland annat slog Molle CD. Idag är han streckad på 9%!!

Avd 7
Här tror jag att kollektivet kan vara rätt ute då Redens kuse såg lysande ut senast och då han startat sparsamt under året så bör han inte vara så värst sliten.
Men, hade någon sagt till mig för drygt två månader sedan då Rolling Stones hade 8 raka att han inte skulle vara favorit i en Breeders final utan endast streckad på 19% så hade jag skrattat gott.


Lycka till idag om ni lirar!


/inf



Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-04-25 ©
cissan@e-Travet.nu