--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  


Minnernas Intenet del 4
skapat av  Holmis  ( inloggad ) 2013-11-04 16:16:38 (399,38)

Ferzen

Jag vet att jag talar för alla som var med på den första Elitpokern!

Skåningen som gick under namnet Ferzen på nätet visade sig vara en otroligt Rolig.. Generös.. Snäll.. Cool och Fantastisk människa då vi för 1a gången fick träffa han.

Hans olika travhistorier som han gladligen drog för oss gjorde succe och fasiken vad jag beundrade Ferzen som skribent och människa!

Jag skulle även få äran att bli guidad av Ferzen då jag och min dåtida flickvän mötte upp honom vid Helsingsborgs färjeläger sommaren år 2001? Pelle Pettersson berättar att det varit mycket vatten som runnit under hans broar.. Jag däremot brände mina.

Vi tog båten över till Helsingör där vi inhandlade Bulgariskt vin och en korköppnare. Vid den första tågstationen från stan så hamnade vi i Sneckersten? Säkert felstavat men vi fick iaf svalka oss vid stranden där och lade vinarna på kylning i en liten påse ute i vattnet. Det var stekhett och om jag inte minns fel så brände sig Ferzen på fötterna och min tjej fick migrän.. Själv då.. Jo jag började fyllna till ordentligt och det dröjde inte länge förän jag började snacka Danska.. Det som Ferzen själv var så skicklig på så att man nästan grät av skratt.

Efter en kortare visit i Köpenhamn så tog vi tåget över bron å vidare taxi till Jägersro som hade tävlingar just den sommarkvällen. Det gick rätt bra med liret och hade det varit idag så hade jag hoppat av sista tåget å fullföljt den fina guidningen i Ferzens hemstad.

I detta inlägg som kommer under detta då jag är dålig på länkar återberättar den goda Ferzen en sann travhistoria. Mycket nöje utlovas och denna hyllning är till dig Ferzen!

Holmis



      Minnernas Intenet del 4- Lite travsnack  -  Holmis   2013-11-04 16:18:29 (Läst 342 gånger, 16 svar)


Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-03-29 ©
cissan@e-Travet.nu