--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  



Svar på Minnernas Internet del 2 skapat av  Holmis  2013-10-08 13:24:04 (381,33)


Svar: Minnernas Internet del 2
skapat av  Holmis  ( inloggad ) 2013-10-08 13:25:35 (383,13)

Undanflykter...
skapat av Idle Genius 1999-10-03 10:18:29 (Läst 76 gånger)

Skrivet av Idle Genius den 03 oktober 1999, klockan 10:18:29

Här är en samling undanflykter som man kan ta till (och som jag ibland använt själv) när man missat med travspelandet. Kanske passar något/några av påståendena in på dig och mig på lördagkvällarna?

Kategorin "jag gjorde fel/det var fel på..."
- "...jag kom inte in på Interbet; dj...a ATG."
- "...jag kom inte in på Interbet; dj...a elverk."
- "...jag kom inte in på Interbet; dj...a Netscape/Gates."
- "...skrev ned strecket på fel ställe/läste fel på loppnummer..."
- "...maskinen ville inte ta emot kupongen; hann inte skriva om den."

Kategorin "det var nära..."
- "...den jag bommade på kom tvåa; det var NÄRA."
- "...hade den med till sista gallringen/var den sista jag plockade bort (alt valde mellan två)."
- "...hade ju den i åtanke efter att ha läst tidningen första gången."
- "...reducerade systemet fel ­ annars hade den suttit där."
- "...hade ju den med FÖRRA veckan som spik!"

Kategorin "jag visste vem som skulle vinna, men..."
- "...var klar över att också den kunde vinna, men hade inte råd att strecka den."
- "...hade redan hunnit lämna in kupongerna."
- "...jag tog för mycket intryck av andra och plockade bort den."
- "...kusken/tränaren/ägaren lät så negativ att jag plockade bort den."
- "...kusken/tränaren/ägaren lät som vanligt överpositiv ­ så jag plockade bort den."
- "...det såg ut att vara FÖR enkelt med den som vinnare ­ så jag plockade bort den."

Kategorin "jag har mina principer..."
- "...jag streckar av princip aldrig den kuskens/tränarens hästar."
- "...jag streckar av princip aldrig avkommor efter den hingsten."
- "...visste att den hade mycket stor chans ­ men jag streckar aldrig häst från bakspår över den distansen."
- "...visste att det var ett bombsäkert tvåhästars lås ­ men jag spelar ALDRIG tvåhästars lås eftersom det dubblar kostnaden."

Kategorin "skulle ha vunnit, men..."
- "...loppets gavs som vanligt bort till Stig Henry."
- "...fältet skulle aldrig ha släppts ­ det var solklar omstart."
- "...skulle ha vunnit om inte kusken trasslat in handväskan i sulkyhjulet."
- "...vinner om inte banan varit hård/skitig/lös/nyomlagd/tung."
- "...hästen tappade en eller flera skor/humöret/travet eller kusken."
- "...han var hårt uppanmäld; hade det varit hans normala klass så vinner han som ett skott."
- "...den djä..a banveterinären skulle aldrig ha släppt ut den där andra på banan. Han som vann var ju halt."
- "...den där/de där andra i loppet körde ju som idioter; skulle ha släppt/tryckt på/dragit ner på tempot."
- "...blev fullständigt överkörd av Kolgjini (alternativt Melander)."

Det var några stycken, men det finns nog dubbelt så många?
Idle Genius


Länkat via Holmis

Tack Idle Genius!


Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-04-16 ©
cissan@e-Travet.nu