--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  



Svar på Svar: Tvåmiljonertiotusen skapat av  Flashen  2010-11-12 21:34:33 (260,34)


Svar: Tvåmiljonertiotusen
skapat av  Viroid  (81.94.81.221) 2010-11-12 23:22:47 (260,18)

Jag tror det handlar om att alla 1000 delägare inte var intresserade av att fortsätta. Och för var och en som hoppar av skall det ju täckas upp av de andra, och då hoppar fler av. Om jag fattat det hela rätt så hade han ungefär 400 delägare som var beredda att stoppa in 5000kr, minus de 2000 de får tillbaka vid ett försäljningspris på 2 millar. Det är mycket imponerande att få så många att vilja satsa 3000kr plus någon femhundring om året i kostnader, och jag hoppas att Stefan kan få med sig de flesta på andra projekt.

Men jag efterlyser mer aktiviteter som kan få fler att bli hästägare. Själv skulle jag kunna tycka att en modell med ett stall bestående av ett fölsto, två tävlingshästar (en yngre och en äldre) samt en unghäst delat på 100 andelar skulle kunna vara något som lockade. Kanske en insats på 3-4.000kr och en månadsavgift på 695kr eller något sådant är ju inte så blodigt för en hobby som kan ge ganska mycket tillbaka. Gillar också konceptet där det inte bara handlar om att tävla skiten ur hästarna under sex månader, utan att man får tänka lite långsiktigt och vara med om att förnya travhäststammen.

Varje ombud i Sverige får nog inte ihop ett sådant stall, men visst borde väl varje kommun (åtminstone där det bor minst en professionell travtränare) kunna få ihop ett sådant stall?


Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-04-27 ©
cissan@e-Travet.nu