--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  


Undergången är nära, LOSERS! Grattis....soffpotatis.
skapat av  cissan  ( inloggad ) 2014-03-05 23:13:14 (1215,65)

Vilka är losers? Jo, Solvalla, ATG, ST, hästägare, tränare, kuskar, alla som älskar trav och framför allt hästar och travsport. Svensk travsport är förloraren, nu är undergången nära, sporten står vid ättestupet och bara väntar på att få sista knuffen över kanten.

Grattis soffpotatisar utan minsta intresse av sporten. Det är er ATG vill ha. Nu kan ni lämna in er kupong på väg hem efter jobbet, eller när ni kommer hem, via mobil eller dator. För att vara riktigt säker på att ni håller er hemma framför TV:n så har man slutat köra travbussen från Centralen tur och retur också. Det ska inte vara för lätt att ta sig till banan. Sätt er istället framför TV:n och kolla loppen rakt av, riv sen torskbongen och gå och lägg er. Gonatt.

Stora förlorare är vi alla som vill njuta av en travkväll, som vill läsa startlistor, titta på värmningar, plita ner strecken under trevliga former, äta nåt gott och kanske dricka nåt gott till. Sitta i lugn och ro med likasinnade och ha det bra medan man tittar på det som är bland det bästa man vet. Vi är totalt blåsta och grundlurade på konfekten.

Jag har alltså besökt Solvalla idag. Även om jag inte var förtjust vid förra veckans Xpress-86:a då jag satt hemma vid datorn, så måste man ju ändå prova innan man dissar upplägget slutligt. Nu har jag varit där och kan jag lägga in nådastöten, jag slaktar härmed Xpress-idén totalt. Finns inte ord för hur besviken jag är.

Jag och tre bekanta bokade in Solvallas erbjudande, Solvalla Xpress. För 295 kr per person, skulle man få en ny upplevelse. Extrapris så här i början, sen kommer det kosta ett par hundra till, per erson. Jo, jag tackar, upplevelse var det, men inte av den behagliga sorten.

Kl 17.00 skulle vi ses vid entrén, för att gå i samlad trupp på en stallbacksvisning. Först gick vi i sakta mak över publikplats, det tog tjugo minuter att ta oss till stallbacken. Dessutom var det kallt.

Väl framme på stallbacken fick vi gå in och titta i det tomma och öde ”Hästsjukhuset” i c:a tio minuter. Därefter fick vi hälsa på i ett av gäststallen. Tre hästar i boxarna, en stod i gången. Ingen häst visades upp, inte ens för att hälsa på och klappa. Man visade en sulky som råkade stå mot en box. Och lite huvudlag som hängde bredvid. Ett par rycktussar bland annat.

När klockan började närma sig 17.45 vankade vi sakta tillbaka mot publikplats och Kongressen, där maten skulle serveras. 18.05 satt vi vid bordet. Sliter fram några kuponger och börjar strecka för brinnande livet. Servitören kommer fram och säger att det är lika bra att vi tar in maten, för loppen börjar snart. Värmningar? Nä, det hinner vi inte. Dessutom har de flesta redan värmt? Läsa på lite? Bläddra lite i programmet, i travtidningen man tog med? Nä, ont om tid, man får gå på känsla.

Maten kommer in, streckar några i ett par lopp, tar ett par tuggor, maten är bra, men hinner inte njuta. Streckar lite till på kupongen, äter ett par tuggor till. Visst ja, smakar på vinet vi tog in. Också gott, men hinner inte njuta. Strecka på nu och räkna ut hur många rader. Slänger i mig det sista av maten. Ont i magen. En klunk vin till. 19.01 lämnades systemet in.

Vad händer? Första loppet har startat på Jägersro, vi missade starten? Tittar på en TV som var för långt bort, efterrätten kommer in. Tar en klunk vin, inte hunnit dricka upp det till maten. Oj, lopp två går nu utanför fönstret? Häller upp kaffe, äter efterrätt.

Nu visas reprisen i intern-TV. Nähej? Det var V86 lopp tre, från Jägersro. Missade starten igen. En klunk vin. Så höll det på, och sen var det – bara slut? På V86 i alla fall. Men vem f-n hinner spela V65 under de här förutsättningarna? Vem f-n VILL spela? Inte jag. Inte mina tre kompanjoner. Vi packade ihop och gick hem efter V86-8. Over and Out.

Vi fyra var en bra blandning på hur insatt i travet man kan vara, på en skala från absolut noll kunskap och tidigare intresse, till stor trav- och hästtokig. Och ingen av oss gillade upplägget.
Nu är vårens och sommarens sköna onsdags-travkvällar borta. Shit happens?

Hur tänkte man nu? Jo, omsättningen på V86 ska höjas från 19 miljoner till 25 miljoner (enligt en anställd på Solvalla) med det här upplägget. Bäst ni börjar lira, soffpotatisar, för jag (och troligen många fler) kommer lägga ner totalt. Inte en spänn till med de är förutsättningarna. Varken framför lajven, TVn eller på banan.

OM jag tar mig till Solvalla i sommar så kommer jag koncentrera mig endast på loppen på banan. V4 får det i så fall bli. Där kan man kanske, jag säger kanske, hinna med att se värmningar, kolla provstarter, läsa program, NJUTA av mat och dryck när loppen går på andra banor. Jag ska banne mig till och med riva ut sidorna i travprogrammet med startlistorna från loppen jag inte kan se live, på banan.

Visa kampviljan nu, travnördar. Våga vägra spela V86. Jag uppmanar allvarligt till bojkott!
För annars ger de sig snart på den riktiga elitserien, det heliga V75 också.

Undergången är nära! Katastrofen kan förhindras!


/cissan



      Svar: Undergången är nära, LOSERS! Grattis....soffpotatis.  -  Jea   2014-05-04 21:37:21 (Läst 371 gånger, 6 svar)
      Svar: Undergången är nära, LOSERS! Grattis....soffpotatis.  -  Dify   2014-03-06 23:26:43 (Läst 389 gånger, 11 svar)
      Svar: Undergången är nära, LOSERS! Grattis....soffpotatis.  -  Holmis   2014-03-06 16:53:59 (Läst 384 gånger, 9 svar)
      Svar: Undergången är nära, LOSERS! Grattis....soffpotatis.  -  Marabou River   2014-03-06 15:23:46 (Läst 380 gånger, 25 svar)


Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-05-02 ©
cissan@e-Travet.nu