--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  



Svar på Svar: Varför skriver vi inte? skapat av  Pelle Pettersson  2013-04-29 22:13:46 (383,189)


Svar: Varför skriver vi inte?
skapat av  cissan  ( inloggad ) 2013-05-03 22:21:54 (376,134)

Hej PP...long time no seen.

FF gick i graven i slutet på 2002, och det var då e-Travet kröp fram ur askan...men utan namn i början. Och utan egentliga ambitioner alls mer än att ge oss vilsna, hemlösa travnördar nånstans att ta vägen när FF dog.

Jag har nog inga ambitioner alls med sajten, mer än att ha den tillgänglig för de som vill umgås och prata trav utan krav...i god ton...ungefär. Det var ju flera sajter som kraschade strax efter FF, just för att folket vällde in och överrumplade andra travsajter som var helt oförstående och ovetande (?) om vilken katastrof som drabbat oss

Därför...och av lite andra orsaker byggde jag upp e-Travet. Jag kommer nog inte aktivera mig 100%, utan tanken är att de som vill får hålla igång forumet, och så länge det sköts snyggt är det inga problem. Högt i tak, javisst, men på ett respektfullt sätt. Där falerade det på FF och efterföljande sajter. Ingen orkade, kunde, hade resurser eller ville rensa bort skräpet.

Så..är ni sugna så kör igång...jag sticker in huvudet och vakar över e-travet även om jag inte alltid syns

/cissan


      Lite historik....  -  cissan   2013-05-03 23:08:21 (Läst 355 gånger, 22 svar)
      Svar: Varför skriver vi inte?  -  Pelle Pettersson   2013-05-03 22:34:44 (Läst 378 gånger, 61 svar)
           Svar: Varför skriver vi inte?  -  cissan   2013-05-03 22:39:13 (Läst 354 gånger, 16 svar)


Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-04-26 ©
cissan@e-Travet.nu