--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  



Svar på Minnernas Intenet del 4 skapat av  Holmis  2013-11-04 16:16:38 (402,38)


Minnernas Intenet del 4- Lite travsnack
skapat av  Holmis  ( inloggad ) 2013-11-04 16:18:29 (345,16)

Lite travsnack
skapat av Ferzen 2000-03-08 22:11:29 (Läst 64 gånger)

Skrivet av Ferzen den 08 mars 2000, klockan 22:11:29:

Hej!
Lite travsnack efterlyses! Nåväl, jag har en liten historia från 80-talet. Jag var då delägare i en gammal valack som tidigare under året vunnit flera lopp, och dessutom varit trea i V 65. Nu hade han sedan flera månader tillbaka tappat formen helt, och ståtade med fem ägg i raden. Han var nu hänvisad till ett comebacklopp på Halmstad, och var två veckor tidigare sist i ett vanligt lopp från andra ytter.

Det var klart att när jag äntrade bussen den söndagsmorgonen inte kunde drömma om ens en prisplacering. Några flyktigt bekanta frågade mig under resan om vad jag trodde om hästen. En av dem hade nämligen fått för sig att han skulle vinna. Visserligen mötte han inget motstånd alls, men min kommentar var:
- Absolut chanslös! Ska Du spela kan Du göra det här, sade jag och klappade mig på plånboken.

Detta var då min ärliga uppfattning. Väl framme i Halmstad dröjde jag både länge och väl med att gå ner på stallbacken, då hästen startade i sista loppet. Då jag frågade amatörtränaren om det fanns något nytt att berätta,sade han: - Du, jag har kört fort med honom varannan dag sedan senaste starten, och han har tänt till enormt på slutet. Är han som han ska vara vinner han detta skitlopp 9 gånger av 10.

I provstarten såg han perfekt ut, precis som då han var bra. Jag hade inte mer än 300 kr kvar efter en miserabel speldag, men satte förstås rubbet på honom. Hur gick det då? Jo, efter en resa i tredje ytter sköljde han över dem på baksidan och vann avstannandes med fem långder till över 30 gånger pengarna.
Glad i hågen stegade jag ner i totohallen för att hämta min vinst. Köerna var obefintliga, och precis när kassörskan lade upp min "bunt" kom mina bekanta förbi, på väg till bussen hem. En av dem frågade: Jaså Du lirade i alla fall?

Det gick långt in på 90-talet innan någon av dem hälsade på mig igen!

MVH Skåningen

PS! Den körande amatörtränaren blev förhörd av måldomarnämnden. Förklaringen godkändes. Dopingprov togs på hästen - negativt.

PPS! Med all den erfarenhet av upplevelser som finns på FF efterlyses fler historier från travets och spelets underbara värld.

Länkat via Holmis

Tack Ferzen!


Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-04-26 ©
cissan@e-Travet.nu