--> Forum   Första sidan   Tillbaka   Nytt inlägg   Information   Vett och etikett   Smiley-mall   Forum i frames   Om e-Travet  



Svar på Nya ATG.se - Beta-sajten skapat av  cissan  2015-07-05 21:54:08 (1272,90)


Svar från ATG
skapat av  cissan  ( inloggad ) 2015-07-06 10:09:15 (665,26)

Hej!

Jag kommer att ge dig svar på några av dina punkter nu, varav resten får jag ta
vidare till beta-gänget. Dock kan jag inte lova dig ett svar förrän senare i sommar.

Din synpunkt: Ett måste är att kunna ha kuponger uppe som tidigare. Jag vill se
startlista, lopp /sändningen och kupong samtidigt. Återställ funktionen!
+
Din synpunkt: För krångligt att gå mellan kupong, startlista, resultat och olika
banors startlista. För mycket scrollning krävs, det är för rörigt.
Kan avhjälpas med valbara, flyttbara moduler/widgets - om de byggs på ett bra sätt.
Var och en kan bygga "sin" ATG-sajt med ett sånt upplägg. Att kunna placera olika
information precis där jag själv vill ha den vore drömmen.
Men inte omöjligt. Tekniken finns.

Svar: Lagertänket fungerar inte på en responsiv sajt som ska fungera i alla enheter
(dator, surfplatta, mobil). Svårt att flytta omkring saker med fingrarna och att
"bygga på höjden". Vi försöker kompensera med andra funktioner som uppfyller samma
behov istället: videospelare i eget fönster, "pågende spel"-lista etc. För kvitton
kan man få en överblick i kollagevyn i min spel

Din synpunkt: Strecktabellen måste tillbaka! Gärna som en widget så jag själv kan
välja om, när och var den ska synas på skärmen.

Svar: Utrymmesbrist både vad gäller navigation och svårt att få till denna tabell
bra på mindre skärmar. V75% finns dock redan. Kan omvärderas vid stark efterfrågan.
Ska tillägga att Strecktabell har varit borta sedan ett drygt år tillbaka, om du
inte menar tabell-vyn för Spelformsprocent.

Din synpunkt: Oavsett vad som sker med Beta-versionen - döda INTE Classic-sidan. Den
är guld värd för alla som enkelt och snabbt vill söka information. Ett måste att
behålla den, då den är ett komplement till en ny sajt. Behöver inte utvecklas, men
låt den vara och leva vidare i nuvarande skepnad. Den kan även användas med äldre
mobiler och datorer.

Svar: Classic saknar redan en hel del information och funktioner som vissa
spelformer (V3), och viss information i startlistorna. Dessutom täcker den inte
längre det behov som fanns tidigare i skillnaden mellan exempel Mac och PC, etc.
Nästa ATG.se täcker alla behov och är också responsiv så den kan användas på mobil
och surfplattor. Vi känner till att vissa funktioner går att göra annorlunda på
Classic med trots detta kommer ATG inte underhålla Classic längre när vi bygger nya
funktioner och spel. Classic håller helt enkelt inte för framtidens utveckling.

Den stora kostnaden är inte att ha igång sajten som den är. Huvudproblemen är följande:
- underliggande system som vårt spelsystem, kontosystem etc - som delas med andra
sajter, ombudens terminaler, bankassor osv - utvecklas löpande, vilket då medför att
även Classic måste anpassas, testas igenom ordentligt osv.
- vi inte helt kan strunta i Classic när vi produktutvecklar. Vi har ju inte lagt
till extrainformation som skoinfo, lopparkiv osv, men när vi förändrar
spelprodukterna - som när V86 infördes eller när Xpress lanserades - måste vi även
göra detta jobb på Classic.
- Classic är dessutom byggd på väldigt gammal och svårförvaltad teknik, som dels är
svår att hitta duktigt folk som vill jobba med, och som dels "går sönder av sig
själv" när nya webbläsarversioner eller operativsystem släpps, vilket kräver att vi
gör ytterligare anpassningar.

Trevlig sommar!

Med vänliga hälsningar,

Emilotte
Handläggare Kund- och Ombudssupport
-----------------------------
ATG
Försäljning och Marknad
Telefon: 020 53 50 00
E-post: kundsupport@atg.se
Besök: Hästsportens Hus, Solvalla
Adress: 161 89 Stockholm
Webb: www.atg.se


      Kommentar till: Svar från ATG  -  cissan   2015-07-06 20:48:48 (Läst 684 gånger, 10 svar)


Bidra till e-Travet!
OBS! Frivilligt bidrag till e-Travets drift via länk till www.Payson.se. Läs mer HÄR.

Signatur/nick:     Lösenord:       


Svara på inlägget

Observera!
Det är enligt lag förbjudet att lägga ut någon annans namn, adress eller andra personliga uppgifter. Ett taget nickname/signatur kan dock inte härledas till en viss persons riktiga namn.

Det är enligt lag förbjudet att förtala någon eller använda kränkande uttalanden om/till någon.

Då e-Travet inte har, eller har tänkt söka utgivningstillstånd, så finns därmed ej heller enligt lag någon ansvarig utgivare. Det innebär också att e-Travet inte ur den aspekten skyddas av grundlagarna, t ex Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen. Den som skriver ett inlägg är därför själv ansvarig för innehållet. Dock har e-Travet rättighet att radera inlägg som anses olämpliga.

När det gäller förtal och/eller kränkande uttalanden så gäller det givetvis även offentliga personer. Dock anses inte konstruktiv kritik som har med offentliga personers offentliga yrkesutövande att göra, som kränkande uttalanden. Alltså kan man kommentera och kritisera kuskar och tränare, precis som tidigare.

Om kopierad text från andra hemsidor/tidningar används, glöm ej ange källan. Från upphovsrättslagen 22 §: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet. Lag (1993:1007)." Även för publicerade citat bör källa anges.

Namn:   

Email:   



Rubrik:


Inlägg:


Länk:


Namn på länken:


  

Tillbaka    Skriv nytt inlägg

 

© 2002 - - - 2024-04-26 ©
cissan@e-Travet.nu